انواع مرورگر

تا چند سال پیش انتخاب مرورگر مناسب بسیار راحت بود. گزینه های محدودی وجود داشتند و مرورگر برنده و کارآمد نیز کاملا مشخص بود. اما این روزها، با رشد و معرفی انواع مرورگرهای مختلف و کارایی‌های متفاوت، تشخیص این که کدام که بهتر از آن یکی است کمی دشوار است.

این سوال که آیا کدام مرورگر برای من مناسب تر از بقیه آنهاست یکی از سوال هایی است که شاید هر کاربری از خود بپرسد.

توجه به مسایلی همچون رابط کاربری و قابلیت های مرورگرها  کاملا شخصی و فردی است. شاید فردی قابلیت خاصی از یک مرورگر در ذهنش باشد و برایش اهمیت ویژه‌ای داشته باشد که افراد دیگر به آنها بی توجه هستند. اهمیت امکانات مرورگرها و قابلیت های آن بسته به شرایط و جنس استفاده کاربر متفاوت است.

با صرف نظر از سلیقه های شخصی کاربران و جنس کار و نوع استفاده آنها از مرورگرهای وب، می خواهیم نگاهی کلی به انواع آنها و امکاناتشان داشته باشیم. در انتها نیز تعیین کنیم کدام یک از مرورگرها در ردیف نخست برترین ها می‌نشیند.

لطفا توجه داشته باشید که این مقایسه بر اساس قابلیت های کلی این مرورگرها استوار است.

برای شروع این مقایسه، 5 مرورگر پرکاربرد یعنی اینترنت اکسپلورر 9، فایرفاکس 6، سافاری 5 و اپرای 11 را با هم مقایسه کرده‌ایم. همان طور که از اسامی این مرورگرها مشخص است، ما جدیدترین نسخه های آنها را برای این مقایسه انتخاب کرده‌ایم.

برای این مقایسه ما 4 نشانه (benchmark) رایج را برگزیده ایم:

Sunspider، Peacekeeper،  V8 Benchmark Suite و HTML5 که قابلیت ها و امکانات جدیدی ارائه می‌دهد که مبتنی بر نیاز این روزهای کاربران است.

با دیدن آمارهای تصویری پایین می توانید عملکردهای مرورگرهای مختف را در چهار زمینه ذکر شده با هم مقایسه کنید.

 

 

 

همان طور که در این تصاویر می‌بینید، گوگل کروم در همه زمینه ها از بقیه مرورگرها بهتر ظاهر شده است.

سادگی، سرع و عملکرد عالی در زمینه های مختلف، کروم را به بهترین مرورگر وب تبدیل کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد